فعالیت های دبستان عصمت

کل برنامه هایی که در طول سال تحصیلی اجرا می شود

فعالیت های دبستان عصمت

کل برنامه هایی که در طول سال تحصیلی اجرا می شود

روز معلم

 

 

 

 

روز معلم 

 

سلام ای با من و گل ها صمیمی                        سلام ای یار و غمخوار قدیمی  

 

دو دســتم را گــرفتی مثل مــادر                          مــرا پرواز دادی چون کبوتــر  

 

مـرا بردی به بـاغ ســــبز ایمـان                           به ســـوی آیه های نور و قرآن  

 

بیائید در باغ سرسبز قرآن قدم بزنیم و جان و دل بسپاریم به تلاوتی چند از آیات کلام الله مجید  

 

که توسط خواهران.....................و..................... خوانده می شود،جلب می نماییم. 

 

تو ای قرآن شفیع جان ما باش                          به هر جان حافظ ایمان ما باش 

 

......................................................................................................................... 

 

من از دست تو نوشیدم وفا را                              من از چشمان تو دیدم خدا را  

 

کلید گنج دین در دســت داری                              تو راه انبیــاء را می ســپاری  

 

معلم از تو هستم سبز و پر بار                             مرا در سایه ی لطفت نگه دار  

  

حالا شعری که توسط خواهر....................خوانده می شود،می شنویم. 

 

                                                                   روز معلم مبارک باد 

 

........................................................................................................................ 

 

ای معلم،ای فدایت هستی ناقابلم                         ای منور از فروغ شمع رویت محفلم  

 

بر کلام دل نشین و لحن شیوایت قسم                   گر بگویی در حضورم جان فدا کن مایلم   

 

می زنم گلبوسه بر دستت اگر در بزم انس             لطف دیدار تو گردد بار دیگر شاملم  

 

حالا توجه شما عزیزان را به مقاله ای که توسط خواهر.................خوانده می شود،جلب می  

 

کنیم. 

بر قامت دل ربای مهدی صلوات   

 

............................................................................................................................. 

   پیک خدای مهربانی                                            چون آسمان ها بی کرانی    

              

اعجاز پیغمبر کتاب است                                           تو وارث پیغمبرانی  

 

جان و دلم پرورده ی توست                                     ای مهربان آموزگارم  

 

بی پرده می گویم تویی تو                                        بعد از خدا پروردگارم  

 

و حالا سرودی که توسط گروهی از دانش آموزان خوانده می شود،گوش می کنیم. 

 

                                                           روز معلم مبارک باد 

 

....................................................................................................................... 

 

ای معلم ای گل باغ بهار                                            ای سراپای وجودت افتخار  

 

ای نشانه ی پاکی                                                          ای معلم خوبم   

 

من همیشه می مانم                                                        در پناه مهر تو  

 

آفرین بر این همه ایثار تو                                          کز تو انسان یافت عز و اختیار  

 

حالا توجه شما خوبان را به دکلمه ای که توسط خواهر.................خوانده می شود،جلب می 

 

نماییم.

                                                             بر چهره ی زیبای محمد صلوات 

 

........................................................................................................................ 

 

تو خورشید درخشان امیدی                                        به شام تیره چون صبح سپیدی  

 

ز تعلیم تو باغ دانش و دین                                         بهشــت آیین بود ای پاک آیین   

 

معلم ای به چشم معرفت نور                                       دلت باد از گزند چشــم بد دور  

 

به نور علـم روشـن اخـتر تو                                       خــدا یــار تـو بــاد و یــاور تـو  

 

حالا توجه شما را به لطیفه ها و چیستان هایی که توسط خواهر.................تدارک دیده  

 

شده،جلب می کنیم.

                                                             روز معلم مبارک باد 

 

........................................................................................................................ 

 

من اسیر شب بودم       تو چراغ را من                 مثل ماه تابیدی            در شب سیاه من  

 

راه زندگانی را        تو به من نشان دادی      شور و عشق و ایمان را         در دلم تو بنهادی   

 

و در آخر برنامه نیایشی که توسط خواهر...............خوانده می شود،می شنویم.

 

مقاله ی روز معلم

 

 

 

مقاله ی روز معلم   

         

ای والاترین مهربانان،ای زیباترین امیدها،ای آن که آمدی ودرتن وجانم روحی دوباره دمیدی.ای   

 

آنکه امید رادر باغچه ی چشمانم می کاری.ای که امیدی،خوبی،مهربانی،چگونه با واژه های بی   

 

ارزش از تو بگویم از توئی که صـداقت از چشمانت می بارد چه بگو یم که زبانم را یارای گفتن   

 

نیســت .چون که تو ســـراپا عشـــقی .توئی که به من آموختی زیستن را،امیدوار بودن را ،خوبی   

 

کردن را،برتر از همه صبر وصـــداقت را .توئی که یادم دادی تا تنها به خود ننگرم دایره ی دید   

 

چشمانم را به بزرگی یک دنیا بکشم وتورا ببینم.توئی که یادم دادی تا درغم دیگران شـریک وبه   

 

شادی دیگران شاد باشم توئی که آموختی برای غم غمدیده ای اشک ریزم .اگر ماـدرم به من راه   

 

رفتن اموخت تو اموختی از کدامین راه بروم تو آموختی زندگی را در جهت مثـبت محورها طی   

 

کنم وآموختی از ترکیب شکست ها وپیروزی ها  گامی به ســوی ســعادت ایرانی آباد وآزاد   

 

 بردارم  من بر دستهای سخاوت وکرم تو بوسه سربلندی میزنم امیدوارم روزی نه چــندان دور   

 

 زحمات تورا جبران کنم.                                           

نامه ای به مادر

 

 

 

نامه ای به مادر 

 

مادرم تو پروانه ی دشت ایثاری،شمع فروزان محفل مائی،تو عطر خوشبوی همه ی گل هایی   

  

،وسعت دریای بی کرانی، زمزمه ی تمام محبت ها وعطـر تمام آمال وآرزوهایی وزلال تر از 

 

عشقی.تو اسطوره ی صبر وایمانی ، لطافت نسیم ،سپیده ی صبح وصــداقت آیینه را درتو می  

 

بینم.مادر مهربانم دریاها به توغبطه می خورند وبادها نام تورا تاعرش خدامی برنددوستت دارم.  

 

واژه ها در بیان خوبی ها،مهربانی ها وفداکاری هایت حقیر وکوچک اند.همیشه سعی کرده ای که   

   

باهمه مهربان وگرم باشی وسخاوتت چنان است که تا می توانی به دیگران کمک می کنی.هیچ گاه  

 

جواب بدی را با بدی نداده ای چون دلت هم چون باران پاک وزلال است.امیدوارم همیشه سایه ی  

 

پرمــهرت برسر ما ودعای خیرت بدرقه ی راهمـــان باشد.ای زیباترین گل هستی،زلال تـــرین   

 

 دوستت دارم ها را با حریر بافته شده از عشق تقدیمت می کنم.

 

اگر وطنم در خطر باشد

اگر وطنم در خطر باشد... 

 

ای سرزمین دلاوران هشت سال دفاع مقدس،ای ایران که مرا چون نهالی در خاکت پرورش   

 

می دهی دوستت دارم .ای خاک شهدای در خون خفته که مرا با خون دل خوردن آن عزیزان   

 

رشد می دهی  وبه اوج می رسانی دوستت دارم.ای آن که جام بلای مارا جانانه می نوشی و  

 

لباس رنج ومحنت ما  را می پوشی .ای وطن بر خاک تو بوسه می زنم .چگونه می توانم در  

 

برابر هجوم دشــمنان ســکوت اختیار کنم وچیزی نگویم تا منابع ومعادن تو را به یغما ببرند    

 

من در مقابل تهــاجم دشمنان ایســتادگی  می کنم واجازه ی تجــاوز به خـاک تو را نمی دهم.  

 

شربت شــهادت را می نوشم وجان ناقابل خود را تقدیم تو می کنم تا آیندگان مرا یاد کنند واز   

 

امنیت بوجود آمده راضی  باشند.همانطور که رفاه وآسایش امروز مابه خاطر شهیدان هشت   

 

سال دفاع  مقدس است.ای وطن جای جای خاک تو  بوی ارامش واســـایش می دهد پس این   

 

آرامش روان را دوست دارم وتا آخرین قطره ی خون از تو حمایت می کنم.